Erkännande + TRÄNINGSTIPS

Jag ska nu erkänna en otroligt jobbig grej...
Jag är SÄMST på att blogga om det jag säger att jag ska blogga om! Som detta med träningen.. Jag säger att jag ska lägga upp bilder på mina rörelser och övningar och så, men gör jag det? Nej.

MEN, jag googlade lite och hittade några otroligt fula och misslyckade bilder, hehe, men som iallafall ungefär fungerar, iallafall när man är i brist på annat. De får liksom duga som tips tills jag tar bilder på mig själv där jag faktiskt kan visa lite tydligare.
 
1.
 
2.
 
3.
 
4.
 
Okej, detta var fyra saker som tränar helt olika delar på kroppen.
 
1. Vet inte riktigt vad man ska kalla den, men spela roll. Man har iallafall en enkelt gummiband om båda benen, asså ett "träningsgummiband" liksom, det går säkert att köpa var som helst. Detta är helt klart min favorit ben/rump-övning just nu. Man står först helt som vanligt, sedan för du ut benet åt sidan och sedan långsamt tillbaks, sedan gör du om rörelsen hur många gånger du nu önskar och sedan kör du samma sak åt andra hållet. Man kan även föra benet bakåt istället för åt sidan, eller framåt.
 
2. Jag antar att detta är en typ standard-övning för magen. Vet inte vad den kallas, men jag kallar det benlyft, och det går helt enkelt ut på att man ligger på en platt och hård yta, typ golvet, och så lyfter du benen rakt upp så att de är i 90 grader liksom, och sedan släpper du långsamt ner dem. OBS! Du måste lyfta båda benen samtidigt för att det ska bli jobbigt!
 
3. Okej, detta tränar bröstmusklerna, och den funkar faktiskt helt okej. Du lägger dig på en bänk och så gör du bara som snubben på bilden, haha, orkar inte förklara men ja. Jag vägrade träna bröst förut, för att jag inte ville bränna bort det lilla fettet jag har i mina bröst liksom, men sedan lärde jag mig att om man tränar bröst så bygger man ju typ bara små "muskelkuddar" som grund, så att de bara blir snyggare och mer välformade liksom!
 
4. Den sista övningen. Den tränar vaderna. Ställ dig i din trappa och så låter du hälarna vara utanför trappsteget, och så trycker du dig upp och sedan långsamt ner, så gör du om övningen önskat antal gånger.  Om den inte känns tillräckligt jobbig så kör på några extra gånger eller håll vikter i händerna!

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag ska inte blogga jättemycket om min träning, men litegrann i alla fall. Jag provtränar på actic nu och hoppas verkligen att träningen ska bli en del av mitt liv igen!

Svar: Jag tycker absolut att du ska göra träning till en del av ditt liv! (Y)Det är ju nästan en livsstil att träna, och man mår mycket bättre av det :)
elindskoug.blogg.se

2012-12-02 @ 00:24:10
URL: http://idacnilssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0